onsdag 17 februari 2010

Dörrar och lås

Ja , jag har nog lite nedsatt minne. Bästa att göra en liten minnesutredning. Igår glömde jag nämligen mina nycklar i dörren - och jag bor på markplan med en alldeles egen ingång. Detta betyder att jag kunde bjudit på Gevalia - när du får oväntat besök. Eller så kunde nån tyckt att dom där nycklarna, dom vill jag ha -AKTA dig för tjuven. Men tur är väl att jag bor Gislaved -som bara ligger fyra på Sveriges mest kriminella städer (bara ett rykte jag hört och läst om, vet inte om det är så aktuellt längre). Tur då, att jag är genuin Malmöbo och van vid kriminalitet. I Malmö har jag nämligen sovit med vidöppen dörr. Min dåvarande dejt frågade snällt på morgonen om det var så att jag brukade sova med öppen dörr? -Nej, det gör jag inte. JAG låser alltid, var den öppen eller? -Lina, den är vidöppen. Inte konstigt att den dejten aldrig kom hem till mig igen.

Man kan inte ha koll på allt. Jag är liksom inte normal :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida