söndag 12 september 2010

två.

Om två månader och 6 ½ timma sätter jag mig på det första flyget mot Rom. Därefter flyger vi vidare mot Addis Abeba. Sedan Johannesburg och till sist efter många ångestattackar och säkerligen ett par tårar landar vi i Kapstaden. Varför ska jag behöva känna den här rädslan, och jag vet inte ens var den kommer ifrån. Första gången jag flög var jag fyra månader och har sedan dess flygit säkert hundra gånger. Jag kommer inte ens ihåg när rädslan kom. Jag vet bara att jag satte mig på planet till Kiruna och fick svårt för att andas, när jag var 18 år. Men kanske kommer de här flygresorna bota mig, som med mina sprutor? Ju fler gånger man utsätts för sin rädsla desto starkare blir man. Vi får hoppas på det.

Men nu är det nära och ja, det känns helt jäkla sjukt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida