fredag 15 oktober 2010

fyra små veckor

Efter att vi njutit av Namibia åker vi vidare till Botswana. Botswana är ett av de "rikare" länderna i Afrika, blev självständigt 1966 och var då ett av de fattigaste länderna. Vi besöker då Maun och Okvangadeltat. Där ska det tydligen finnas en massa djur, och efter att jag såg en naturfilm därfifrån så är jag lite rädd för flodhästarna. De tycks nämligen ha fattat tycke för kvinnor och lämnar dom gärna inte orörda. Jag hoppas att min pojkflicksida kommer fram innan dess :)

Spänningen stiger och jag känner mig nu mer orolig och lycklig. Fyra ynkliga veckor och jag lämnar denna hemska kyla som tagit sig in i Sverige och Gislaved.


Löööv!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Följer din blogg. Hoppas du skriver från Afrika :)
A

17 oktober 2010 kl. 20:44  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida