söndag 7 november 2010

Från Botswana...

...tar vi oss vidare in i Zimbabwe och Victoriafallen. Här finns en himla massa aktiviteter att hitta på. Antingen bara uppleva fallen genom vandring eller helikopter. Eller om man är våglig så får man lov att hoppa bungyjump, ännu en sådan aktivitet Lina aldrig kommer göra. Däremot har jag sagt att jag ska forsränna, det kan man nämligen göra svårighetesgrad 5, vilket är den svåraste sedan måste man gå någon form av utbildning. Så ja, vi får helt enkelt hoppas på att jag överlever det, men som sagt jag har ju varit en fisk i mitt förra liv :) Här kan man också gå på Lionwalk, där finns lejonungar som blivit ensamma och som man tar hand om tills dom är så stora att de omedvetet kan skada någon. Hit ska jag och jag kommer njuta så.

Det kommer jag även att göra i Zambia. Tur nog såg jag ett djurprogram för inte så länge sedan om Munda Wanga som ligger i Lusaka, Zambia. Hit kommer människor för att få utbildning om djuren men också för att få utbildning om miljön och naturen i Zambia. Här finns också en djurpark med djur som räddats/köpts då de varit nära att säljas illegalt. Dom kan också ha hittats skadade. När djuran mår bra igen släpper man dom i det fria. Det är alltså ingen vanlig djurpark. Jag hoppas verkligen jag kommer få besöka Munda Wanga. I övrigt finns det marknader och annat trevligt i Lusaka, som en storstad. Här kommer det nog köpas rätt mycket fint!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida