fredag 21 januari 2011

hår och skit

Under resan i Afrika hade vi tillgång till dusch nästan dagligen, förutom när vi var ute på bushcamps. I början duschade man precis som hemma tills man insåg att det inte var lönt. Att lägga sig på en skitig madrass eller svettas i bussen gjorde att man snart insåg att en dusch det var som inte lönt. Sen blev man lite lat också, för varje gång man skulle duscha var man ju tvungen att stå i kö. Troligen behövde man också öppna sin jäkla resväska tre gånger eftersom man glömde att ta upp grejer jämt. Så det blev ingen dusch dagligen. Håret tvättades inte heller och när jag en dag insåg att det hade gått fem dagar sen jag duschade så förstod jag att min extremt duschvänliga (tvättar håret varannan dag och ibland mer...) sida var borta. Nu har jag här hemma i Sverige inte tvättat mitt hår på fyra dagar och vet ni... det luktar lika gott som när det är nytvättat.

hmmm jag har duschat kroppen, don't worry.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida